OM SKOLEN

For nogle betyder et efterskoleår at finde sig selv, men for alle betyder det nye oplevelser, venskaber og minder for livet. Handbjerghus Efterskole tilbyder unikke valgfag, og en god og nærværende undervisning, der gør dig parat til tiden efter efterskoleåret.

Vi er en lille efterskole, med et stort sammenhold.

Handbjerghus - Lille almen efterskole

Vores motto er, at det må godt være sjovt at gå i skole, da man lærer bedre. Skolegangen hjælper med at opnå de mål, og det liv vi drømmer om. Vi kan tilbyde et skoleår, du vil se tilbage på med glæde og tænke: "Det var det fedeste skoleår!".

Handbjerghus Efterskole er en lille rummelig skole, hvor vi ser hinanden, snakker og hygger sammen. Hos os bliver du en del af familien. Og i vores familie hygger man sammen! Lege er med til at styrke de sociale kompetencer; der skabes både relationer og fællesskab, voksenkontakten bliver stærkere og ung-til-ung-relationen nærværende og konstruktiv. Alt i alt en rigtig god basis for et godt ungdoms- og voksenliv.

Vi har mulighed for at tilbyde elever, der er udskrevet af 8. klasse, men samtidig ikke er fyldt 18 år ved skoleårets start, en undervisning der ikke er årgangsinddelt, men alligevel forbereder til Folkeskolens Afgangsprøver.

For de elever som skal med offentligt transport til og fra skolen, tilbyder vi at køre eleverne til stationen i Uglev hver fredag kl. 14.00.

Når eleverne har været hjemme på weekend, så henter vi dem om søndagen på banegården i Uglev kl. 21. 30. ved de forlængede weekender, er det kl. 20.30 de afhentes.

Gå til besøg skolen

Handbjerghus er en lille efterskole med tætte relationer